- Hae linkki
- X
- Sähköposti
- Muut sovellukset
- Hae linkki
- X
- Sähköposti
- Muut sovellukset
Jostain kirjoituksestani on jo saattanut paljastua, että minussa on sulovilenin vikaa. Ostan vain halvalla, ja turhan usein ostan kun halvalla saa vaikkei välttämättä tarvitsisikaan. Tänään tuli taas "säästettyä" kun juoksin kaupunkiasioiden yhteydessä pikaisesti Anttilan läpi. Siellä oli jotkut kauneuspäivät, ja ties mitä sai kahden hinnalla kolme. Tai kolme neljän hinnalla, riippuen mistä suunnasta asiaa tarkastelee.
Käteeni osui ensin kolme (pyöristelen hinnat yksinkertaisuuden vuoksi) kolmen euron deodoranttia. Ainahan noita tarvitsee, ja yksi tulee kaupan päälle. Siinä kohtaa kaikki hyvin, mutta kun kassalla piti pari minuuttia jonottaa, erehdyin nappaamaan vielä kolme kappaletta euron hammastahnoja. Sitten ihmettelin kassakuitista, että miten sain vain kaksi euroa alennusta. No tietenkin siksi, että olin saanut kaksi hammastahnaa ilmaiseksi mutta maksanut täyden hinnan deodoranteistani.
Normaali ihminen olisi ehkä tyytynyt jupisemaan kassatädille tai ollut ihan hiljaa, mutta minähän päräytin infotiskille kitisemään. Eihän tämä oikeasti VOI mennä näin. Mutta kun vaan menee. Hieno kassajärjestelmä optimoi koko setin halvimmat kaupanpäällisiksi - asiakkaan tappioksi tietenkin. Ehkä deodorantit ja hammastahnat olisi voinut antaa mennä, mutta entä jos seuraavalla kerralla tarjoavat kolme vaatetta kahden hinnalla ja erehdyn ostamaan kolmen talvitakin lisäksi kolme paria sukkia? Mahtava tarjous - kahdet sukat yhden talvitakin hinnalla!
Tottahan se varmaan on, että tietojärjestelmä ei kerta kaikkiaan taivu siihen, että tuotteet ryhmiteltäisi kolmen setteihin - ja sen korjaaminen saattaisi vaatia peräti muutaman rivin koodia! Tai yhden indeksin muuttamisen jos hinnat on jo järjestyksessä (alennetaan se kolmas tuote viidennen sijaan, kuudes seitsemännen sijaan ja niin edelleen). Ei tuota välttämättä ensimmäisellä tietotekniikan peruskurssilla vielä osaisi... Tai kylläpäs - blondit ja muut tunaritkin viimeistään toisella.
Tosin eihän ne sitä tietenkään halua korjauttaa, koska useimmat maksaa kiltisti. Ei siis meidän sulovilenien auta muu kuin pyöriä kassan kautta ensin takkien ja sitten erikseen sukkien kanssa. Tai deodoranttien ja hammastahnojen. Omat hammastahnat jäi nyt protestinomaisesti siihen infotiskille, mutta sainpahan kolmesta neljän hinnan takaisin!
Käteeni osui ensin kolme (pyöristelen hinnat yksinkertaisuuden vuoksi) kolmen euron deodoranttia. Ainahan noita tarvitsee, ja yksi tulee kaupan päälle. Siinä kohtaa kaikki hyvin, mutta kun kassalla piti pari minuuttia jonottaa, erehdyin nappaamaan vielä kolme kappaletta euron hammastahnoja. Sitten ihmettelin kassakuitista, että miten sain vain kaksi euroa alennusta. No tietenkin siksi, että olin saanut kaksi hammastahnaa ilmaiseksi mutta maksanut täyden hinnan deodoranteistani.
Normaali ihminen olisi ehkä tyytynyt jupisemaan kassatädille tai ollut ihan hiljaa, mutta minähän päräytin infotiskille kitisemään. Eihän tämä oikeasti VOI mennä näin. Mutta kun vaan menee. Hieno kassajärjestelmä optimoi koko setin halvimmat kaupanpäällisiksi - asiakkaan tappioksi tietenkin. Ehkä deodorantit ja hammastahnat olisi voinut antaa mennä, mutta entä jos seuraavalla kerralla tarjoavat kolme vaatetta kahden hinnalla ja erehdyn ostamaan kolmen talvitakin lisäksi kolme paria sukkia? Mahtava tarjous - kahdet sukat yhden talvitakin hinnalla!
Tottahan se varmaan on, että tietojärjestelmä ei kerta kaikkiaan taivu siihen, että tuotteet ryhmiteltäisi kolmen setteihin - ja sen korjaaminen saattaisi vaatia peräti muutaman rivin koodia! Tai yhden indeksin muuttamisen jos hinnat on jo järjestyksessä (alennetaan se kolmas tuote viidennen sijaan, kuudes seitsemännen sijaan ja niin edelleen). Ei tuota välttämättä ensimmäisellä tietotekniikan peruskurssilla vielä osaisi... Tai kylläpäs - blondit ja muut tunaritkin viimeistään toisella.
Tosin eihän ne sitä tietenkään halua korjauttaa, koska useimmat maksaa kiltisti. Ei siis meidän sulovilenien auta muu kuin pyöriä kassan kautta ensin takkien ja sitten erikseen sukkien kanssa. Tai deodoranttien ja hammastahnojen. Omat hammastahnat jäi nyt protestinomaisesti siihen infotiskille, mutta sainpahan kolmesta neljän hinnan takaisin!
Kommentit
Lähetä kommentti