Hymy hyytyi

Pari päivää oli harvinaisen hyvä mieli, mutta nyt hyytyi kestohymy tehokkaasti. Hehkuttamani aerobic-ohjaaja Terhi oli sairaana, eikä tuuraaja ollut ollenkaan kartalla siitä, millainen tunnin pitäisi olla. Ei päästy edes alkulämmittelyn tasolle tunnin "haastavimassa" koreografiassa ;( Varoitin ohjaajalle tunnin jälkeen ystävällisesti, että valittamaan mennään. Korostin nimenomaan, että tunti ei ollut huono, mutta ihan erilainen kuin sen pitäisi olla.

Menimme toisen jumppaajan kanssa tiskille - ehkä vähän turhan tomerasti mutta kuitenkin asiallisesti - pyytämään kertamaksua takaisin, kun tunti ei vastannut sen kuvausta (vaikein kolmoskoreografiataso piti olla - alle ykkösessä varmaan liikuttiin). Kassatytöt katselivat toisiaan hämmentyneinä ja lähtivät etsimään liikuntavastaavaa.

Missasin muutaman sekunnin kun hain ulkovaatteita pukuhuoneesta, mutta palatessani oli täysi hässäkkä päällä. Liikuntavastaava räpätti: "mitä te tulette hyökkäämään ohjaajia vastaan, ettekö tiedä miten vaikea on saada tuuraajaa, hän on itse pitkään etsinyt mutta ei vain löydä...". Siis hyökkäämään? Ohjaajia vastaan? Esitimme vastaanoton henkilökunnalle asiallisen reklamaation - ohjaaja ei ollut edes paikalla!

Varsinainen "asiakas ei todellakaan ole oikeassa"-tilanne. Vika oli täysin meissä valittajissa. Yritin pehmitellä, että tiedämme tilanteen, toista Terhiä ei ole, eikä vastaavantasoisia ohjaajia oikein enää muutenkaan (kun kaikki vetää vaan bodypumppia sun muuta valmista). Pahin ongelma ei ollut itse tuuraaja, vaan se, ettei tunnin tason muutoksesta ilmoitettu. No, eivät varmaan tienneetkään tähän hätään ilmoittaa... mutta pitäisi silti osata ottaa vastaan palaute tunnin jälkeen. Ja muuttaa tasomerkintää Terhin äitiysloman ajaksi - joka siis on alkamassa tässä ihan lähiviikkoina, voi nyyh... (siis ihana syy taukoon, mutta ei se poista itsesääliä viikoittaisen henkireikäni menettämisestä).

Rahat saatiin lopulta takaisin, mutta hirveän syyllistämisen kanssa. Ja vielä päälle ilmoitus, että tuntia ollaan muutenkin lakkauttamassa, kun kävijöitä on aika vähän. Ai jaa? Just kun oli hirveällä vaivalla etsitty tuuraajaa?Tuli tunne, että lakkauttaminen keksittiin just siinä, kun tunnilla käy noin hankalia asiakkaitakin... :(

No niin, tässä ensiruikutukset maailmalle, ja sitten (ehkä vasta huomenna?) miettimään rauhallisen asiallista sähköpostipalautetta Huhtariin. Ehkä olisi alunperinkin pitänyt valittaa myöhemmin, eikä heti tunnin jälkeen itkun partaalle pettyneenä...

Kommentit